Wikipedia i billboard
Billboard ? dużych rozmiarów tablica lub plakat reklamowy1, stosowany głównie w reklamie zewnętrznej.
Termin określa też nośnik reklamy, będący dużą, często oświetloną tablicą reklamową, umieszczaną na budynkach lub na specjalnie przystosowanych do tego słupach.
Najpopularniejsze formaty nośników sieciowych (tj. standaryzowanych) stosowane w Polsce to:
billboardy/freeboardy 12 m? o formacie 5,04x2,38 metra (tzw. format europejski, eurobillboard);
billboardy/freeboardy 12 m? o formacie 4x3 metry;
billboardy/freeboardy 18 m? o formacie 6x3 metry;
billboardy/freeboardy 36 m? o formacie 12x3 metry;
billboardy/freeboardy 48 m? o formacie 12x4 metry;
citylighty 1,2x1,8 na wiatach przystanków miejskich;
inne citylighty 1,2x1,8 ? naścienne, wolnostojące, na latarniach;
billboardy 6 m? (aktualnie spotykane w metrze).
Głównie w dużych miastach występują również megaboardy, mające najczęściej formaty niestandardowe, o powierzchniach powyżej 50 m? i dochodzących do 300 m? (reklamy na budynkach).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Billboard_(reklama)
Samodzielne zamieszczenie reklamy na przyczepie
Niektóre firmy stwarzają możliwość wynajmu reklamy mobilnej. Może się nawet udać wynająć przyczepę z interesującą klienta reklamą, jeżeli tylko potrzebuje on bardziej ogólnej reklamy i znajdzie firmę posiadającą w swoim zestawie interesującą go przyczepę. Można także wynajmować przyczepę z miejscem na reklamę mobilną, która zostanie wykonana samodzielnie.
Trzeba stwierdzić, że dzięki powszechnej dostępności do różnych drukarni i programów komputerowych samodzielne wykonanie reklamy mobilnej nie jest takie trudne. Również samodzielne zamieszczenie reklamy na przyczepie nie będzie sprawiało większego problemu temu klientowi, który posiada do tego odpowiednie narzędzia. Dzięki takiej samodzielnej pracy uda się zaoszczędzić nieco pieniędzy.
Wikipedia i reklama
Reklama (z łac. reclamo, reclamare ?odzew?; re 'w tył, znów, naprzeciw? i clamo, clamare ?wołać?) ? informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw lub idei (np. promowanie marki).
Według dyrektywy 2006/114/WE UE reklama oznacza przedstawienie w jakiejkolwiek formie w ramach działalności handlowej, gospodarczej, rzemieślniczej lub wykonywania wolnych zawodów w celu wspierania zbytu towarów lub usług, w tym nieruchomości, praw i zobowiązań.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Reklama